tisdag 12 augusti 2008

Hymenmyten

Här följer en artikel alla bör läsa och förstå (även om jag anser att Sonya Aho stereotypiserar, generaliserar och överdriver lite; som att lägga skulden på killar för alla sexuellt överförbara sjukdomar mm). Enligt Wikipedia är det hela 60% som inte blöder vid penetration.

Under ett seminarium i januari 2007 menade Eriksson att en treårig flickas slidöppning och slidöppningen på en kvinna som har fött barn ser likadana ut och menar att en gynekolog omöjligen kan avgöra om en kvinna haft penetrerande sex eller ej.
För er som tror att det är en hinna som täcker öppningen: Hur tror ni att menstruationsblodet kommer ut? Teleportering?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Öh jag tror att läkarna vet vad dom snackar om, så låt dom sköta sitt jobb o sluta fundera så mkt!! Blir bäst så =)

Förenade, på riktigt sa...

Hej Anonym.

Jag tror du missförstått inlägget. Det är inte läkarna som jag vänder mot, det är de personer som fortfarande tror på myten. Mina åsikter är i linje med läkarnas.